دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

تصویر ثابت

اسلاید شو

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر
گروه تالیفی دکتر رضایی (انتشارات هنگام هنر)، متشکل از برگزیدگان و فارغ التحصیلان رشته های هنری است. هر کدام از مولفان و مدرسان این گروه، خود از نفرات تک رقمی سالهای گذشته بوده و سالها در زمینه کنکور هنر سابقه تألیف و تدریس دارند. نتیجه این تخصص گرایی بیشترین رتبه تک رقمی در بین تمامی رشته های هنری از جمله سینما، ادبیات نمایشی، بازیگری، کارگردانی، رادیو، گرافیک، نقاشی، پژوهش هنر، هنر اسلامی، طراحی پارچه و لباس و ... است.

برخی از
مولفین و مدرسین ما عبارتند از:
دکتر مهدی رضایی؛ مدرس کنکور دکتری هنر و ناظر گروه تألیف و تدریس
مولف بیش از 40 مقاله از سال 1382 تا کنون و 6 کتاب علمی در حوزه اسطوره،هنر ایران، داستان و مولف کتب کنکوری
دکتر نسرین صدقیان، مدرس دانشگاه و مولف کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی
دکتر مولازاده مولف کتب پارچه شناسی و اصول طراحی پارچه و لباس
رضا عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه و مولف کتاب درک عمومی هنر
مریم افسری مولف معروفترین کتاب خواص مواد
نعیم سروش: کارشناس ارشد کارگردانی
سام ایزدی: دانشجوی دکتری تاتر و مدرس دانشگاه و مولف کتب دکتری تئاتر و ارشد کارگردانی
ویدا عابدی طامه: کارشناس ارشد طراحی لباس و مولف کتب تاریخ پارچه، پارچه شناسی، تاریخ پوشاک اروپا، پارچه شناسی برای فشن
سیدمحمود جلالیه، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد انیمیشن و مدرس آزمون عملی انیمیشن
هانیه باب الحوائجی کارشناس ارشد گرافیک و مدرس آزمون عملی گرافیک
مریم بهروان و مریم حبیبی مولفین کتاب خلاقیت نمایشی
محمدحسن نیکدل کارشناس ارشد موسیقی دانشگاه هنر و مولف کتاب خلاقیت موسیقی
علی اکبر رنجبر: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر مولف کتاب مبانی نظری سینما
وحید رجبی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه تهران و دکتری هنر. مولف کتاب بررسی و نقد آثار سینمایی
نیما آقاخانی رتبه ۱ ادبیات نمایشی سال ۹۸ و مدرس کلاس آزمون عملی نمایشنامه نویسی
پدرام رستمی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر و مولف کتاب کارشناسی ارشد سینما و ادبیات نمایشی
ندا لاهوتی: کارشناس ارشد دانشگاه هنر و مولف کتاب نقد هنری و ادبی

و ...
کانال تلگرامی ما
honarkonkur@

mehdirezaei.art آی دی اینستاگرام ما

تلفن مشاوره

۰۲۱۶۶۴۷۹۴۲۸

09109999644

پیوندها
بسته های آموزشی
پیوندهای روزانه

در حالی به روزهای اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری تخصصی و مصاحبه دانشگاه‌ها نزدیک می‌شویم که هنوز سؤالات زیادی از داوطلبان بی‌جواب مانده است.

به گزارش پی اچ دی تست، تغییر در شیوه برگزاری آزمون دکتری ۹۵ اولین بار در خرداد ماه ۱۳۹۴ مطرح شد و حاکی از حذف کنکور تخصصی و واگذاری پذیرش به دانشگاه‌ها بود. پس از چندی نیز جزئیات این آزمون مبنی بر حضور دروس اصلی پایه به همراه زبان و استعداد تحصیلی به منظور کسب حد نصاب لازم به عنوان مجوز ورود به آزمون تخصصی دانشگاه‌ها اعلام شد.

لازم به ذکر است که اگر چه از همان ابتدا اعلام شد روند اجرایی آزمون دکتری ۹۵ مشخص است، اما جزئیات آن به تدریج به اطلاع داوطلبان رسانده شد، به نحوی که اطلاع‌رسانی در رابطه با جزئیات بیشتر مواد امتحانی دروس پایه آزمون سازمان سنجش به مرداد ماه ۹۴ موکول شد و در حال حاضر نیز همچنان سؤالاتی در رابطه با نحوه پذیرش دکتری ۹۵ برای داوطلبان مطرح است.

در تیرماه ۹۴ خبر از تجمیع رشته‌ها در قالب مجموعه‌‌ها به میان آمد و این امر بدان معنا بود که دروس تخصصی در حد کارشناسی و بدون توجه به گرایش مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان طرح خواهد شد. در نهایت اواسط مرداد ماه جزئیات رشته‌های امتحانی تجمیع‌شده در مجموعه‌ها و نیز جزئیات سه درس پایه مطرح در آزمون دکتری ۹۵ اعلام شد که منجر به اعتراض بی‌پاسخ داوطلبان برخی رشته‌های امتحانی گردید.

شیوه‌نامه نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری ۹۵ و پذیرش توسط دانشگاه‌ها در اسفند ماه ۱۳۹۴، در حالی که زمان زیادی تا برگزاری آزمون دکتری باقی نمانده بود، منتشر شد و اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب رشته نیز پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش تنها از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شد.

انتخاب رشته پیش از اعلام نتایج

در حالی که زمان انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۵ هفته اول اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود و نیز این موضوع که به نظر می‌‌رسید پذیرش مستقل در کنکور دکتری به معنای عدم انتخاب رشته داوطلبان باشد، خبر انتخاب رشته داوطلبان در ۱۷ فروردین سال جاری منتشر شد. انتخاب رشته‌ای که تشدید سردرگمی و نگرانی داوطلبانی را به دنبال داشت که پیش از این نیز نامشخص بودن روند آزمون آنها را آزرده بود.

اما این انتخاب رشته چیزی همانند انتخاب رشته معمول کنکور در مقاطع مختلف نخواهد بود، بلکه مطابق «شیوه‌نامه انجام مرحله دوم پذیرش دکتری ۹۵»، این انتخاب رشته فقط به منظور تعیین حدنصاب پیشنهادی این سازمان در کد رشته‌محل‌های مربوطه صورت می‌گیرد. از آن‌جا که داوطلبان پیش از این اقدام به انتخاب گرایش و رشته مورد نظر خود برای مقطع دکتری نکرده‌اند، سازمان سنجش به منظور اطلاع از وضعیت نمره تراز داوطلبان و اطلاع‌رسانی به دانشگاه‌ها جهت اعلام حداقل نمره تراز مدنظرشان، این انتخاب رشته عجیب صورت خواهد گرفت.

انتخاب رشته‌محل به منظور شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه‌ها، پس از اعلام نمره تراز توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و پذیرش دانشگاه‌ها به صورت مستقل و بدون توجه به این انتخاب رشته خواهد بود.

انتخاب رشته/گرایش‌های دارای آزمون اختصاصی همزمان

از جمله سؤالاتی برای داوطلبان مطرح است این است که نحوه اعلام حدنصاب نمره تراز برای دوره‌های شبانه و پردیس چگونه است. مطابق آن‌چه که اعلام شده، برای هر یک از این دوره‌ها، حد نصاب جداگانه‌ای اعلام خواهد شد.

موضوع دیگر این است که با توجه تجمیع رشته‌ها در مجموعه‌ها و آزمون مشترک مرحله اول، آیا امکان انتخاب رشته/گرایش‌های مختلف دارای آزمون همزمان وجود دارد یا خیر. مطابق آن‌چه در اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس اعلام شده است، داوطلب هر رشته/گرایش می‌تواند در دوره روزانه و یا نوبت دوم ثبت‌نام نمایند، ولی ثبت‌نام داوطلب در بیش از یک رشته/گرایش در صورتی که رشته/گرایش‌های انتخابی دارای آزمون کتبی اختصاصی همزمان باشند، مجاز نیست.

مواد امتحانی آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه‌ها

علاوه بر این، اگر چه اعلام شده است که ارزیابی تخصصی توسط گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بازه زمانی ۹۵/۲/۱۱ لغایت ۹۵/۴/۳۱ صورت می‌گیرد، هنوز تعداد زیادی از دانشگاه‌ها اقدام به اعلام مواد امتحانی آزمون کتبی اختصاصی خود ننموده و این امر نیز به نگرانی داوطلبان دامن زده است.

نحوه تأثیر آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه‌ها و مصاحبه در پذیرش نهایی

در رابطه با نحوه تأثیر آزمون کتبی و شفاهی دانشگاه‌ها، به نظر می‌رسد روال این گونه است که هر یک از دانشگاه‌ها ضریب خاصی برای نمره کسب‌شده در هر یک توسط داوطلبان درنظر خواهند گرفت و مجموع امتیاز حاصله را به عنوان نمره نهایی داوطلب درج خواهند کرد.

میزان تأثیر آزمون کتبی سنجش در پذیرش نهایی

اگر چه گفته شده بود که پذیرش نهایی بدون توجه به آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش است، اما در نهایت تأثیر دادن این آزمون در پذیرش نهایی به دانشگاه‌ها واگذار شد و برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اصفهان سهمی برای این آزمون در تعیین پذیرش نهایی داوطلبان قائل شده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">