دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

تصویر ثابت

اسلاید شو

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر
گروه تالیفی دکتر رضایی (انتشارات هنگام هنر)، متشکل از برگزیدگان و فارغ التحصیلان رشته های هنری است. هر کدام از مولفان و مدرسان این گروه، خود از نفرات تک رقمی سالهای گذشته بوده و سالها در زمینه کنکور هنر سابقه تألیف و تدریس دارند. نتیجه این تخصص گرایی بیشترین رتبه تک رقمی در بین تمامی رشته های هنری از جمله سینما، ادبیات نمایشی، بازیگری، کارگردانی، رادیو، گرافیک، نقاشی، پژوهش هنر، هنر اسلامی، طراحی پارچه و لباس و ... است.

برخی از
مولفین و مدرسین ما عبارتند از:
دکتر مهدی رضایی؛ مدرس کنکور دکتری هنر و ناظر گروه تألیف و تدریس
مولف بیش از 40 مقاله از سال 1382 تا کنون و 6 کتاب علمی در حوزه اسطوره،هنر ایران، داستان و مولف کتب کنکوری
دکتر نسرین صدقیان، مدرس دانشگاه و مولف کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی
دکتر مولازاده مولف کتب پارچه شناسی و اصول طراحی پارچه و لباس
رضا عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه و مولف کتاب درک عمومی هنر
مریم افسری مولف معروفترین کتاب خواص مواد
نعیم سروش: کارشناس ارشد کارگردانی
سام ایزدی: دانشجوی دکتری تاتر و مدرس دانشگاه و مولف کتب دکتری تئاتر و ارشد کارگردانی
ویدا عابدی طامه: کارشناس ارشد طراحی لباس و مولف کتب تاریخ پارچه، پارچه شناسی، تاریخ پوشاک اروپا، پارچه شناسی برای فشن
سیدمحمود جلالیه، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد انیمیشن و مدرس آزمون عملی انیمیشن
هانیه باب الحوائجی کارشناس ارشد گرافیک و مدرس آزمون عملی گرافیک
مریم بهروان و مریم حبیبی مولفین کتاب خلاقیت نمایشی
محمدحسن نیکدل کارشناس ارشد موسیقی دانشگاه هنر و مولف کتاب خلاقیت موسیقی
علی اکبر رنجبر: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر مولف کتاب مبانی نظری سینما
وحید رجبی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه تهران و دکتری هنر. مولف کتاب بررسی و نقد آثار سینمایی
نیما آقاخانی رتبه ۱ ادبیات نمایشی سال ۹۸ و مدرس کلاس آزمون عملی نمایشنامه نویسی
پدرام رستمی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر و مولف کتاب کارشناسی ارشد سینما و ادبیات نمایشی
ندا لاهوتی: کارشناس ارشد دانشگاه هنر و مولف کتاب نقد هنری و ادبی

و ...
کانال تلگرامی ما
honarkonkur@

mehdirezaei.art آی دی اینستاگرام ما

تلفن مشاوره

۰۲۱۶۶۴۷۹۴۲۸

09109999644

پیوندها
بسته های آموزشی
پیوندهای روزانه


 

آزمون عملی طراحی صنعتی

سلام دوستان، در این مطلب میخوام درباره ی آزمون عملی طراحی صنعتی نکاتی رو یادآور بشم.دوستان دقت داشته باشید آزمون عملی طراحی صنعتی شامل یه سری سئوال هست که میزان آمادگی شما از این علم رو میسنجه .شاید در نظر اول گیج کننده و پراکنده به نظر برسه اما این طور نیست. در یک دید کلی میشه سئوالات این آزمون رو به دو دسته تقسیم کرد.دسته ی اول سئوالات، میزان حساسیت و دقت شما رو به محصولات محیط میسنجند و دسته ی دوم توانمدی شما رو در ایده پردازی و ارائه(طراحی) محصول مورد ارزیابی قرار میدهند.کنکو هنر کنکورهنر آزمون عملراحی صنعتی آرت اگزم www.artexam.ir

 


 

اما چطور شما میتونید خودتون رو برای آزمون آماده کنید ؟ مطالبی که در ادامه آورده شده ضمن تشریح و توضیح بیشتر در ارتباط با دو دسته ی سئوالات شما رو با روشهای آمادگی برای آزمون عملی طراحی صنعتی بیشتر آشنا میکنه :

1-      آمادگی برای سئوالات نوع اول: این سئوالات همونهایی هستند که خیلی از داوطلبین، به اشتباه اونها رو سئوالات تستی می نامند و فکر میکنند همون تستهایی از نوع آزمون تئوری (مرحله اول) هستند. اما اصلا و ابدا اینطور نیست. دور و بر شما سرشار از محصولاتی است که طراحان صنعتی کلی زور زدن و برای زندگی بهتر و آسایش بیشتر من و شما طراحی کردن. میزان آشنایی شما با این محصولات مورد نظر طراحان این بخش هست. اما کدوم قسمت این محصولات مهمه ؟ و ما به چه چیزهایی باید توجه داشته باشیم؟ بی تردید این که مثلن فلان غذا ساز یا چای ساز قیمت بالاتری داشته یا اینکه خونه ی فلانی  تبدیل شده به انبار اجناس خارجی و کیا دارن و ما نداریم مهم نیست . آنچه اهمیت داره دانستن ساختار ها و عملکرد های این محصولات و توجه به قوانین طراحی و روشهای تولید هست. شاید با طرح چند سئوال بتونم بهتر منظورم رو بیان کنم.دلیل اینکه کف اتو نوک تیزی داره چیه؟  عملکرد چرخ گوشت به چه شکله؟ نشان های روی کارتن بسته بندی یعنی چی؟ میزان مصرف لوازم خانگی و برچسب انرژی چیه؟ روشهای اتصال قطعه و تناسب متریال با اتصال کدوم ها هستن؟ عاج های پله برقی چه کاربردی دارن؟چرا شکل موس منحنیه؟ و هزاران سئوال دیگه از این جنس .همنطور که اشاره شد شما باید علاوه بر شناخت مواد روی ابزارهای تولید و مکانیزم بکار رفته در محصول تسلط داشته باشین. به حجم و فرم محصولات دقت کنید و سعی کنید مکانیزم آنها رو کشف کنید یا یاد بگیرید. مثلن بدونید کولر آبی چطور کار میکنه و چه مکانیزمی داره .کار پوشالها چیه و چکار کنیم تا بیشتر خنک کنه. اگه کسی فکر کنه تو کولر آبی یه نفر نشسته که دائمن داره فوت میکنه ممکنه تو آزمون انیمیشن نمره ی قبولی بیاره اما در آزمون عملی طراحی صنعتی قطعن رد میشه. پس تخیل خلاقه ی یک طراح صنعتی باید مطابق با قوانین مکانیزم سیالات ، جامدات و گازها باید باشه و بتونه اونو کاربردیش کنه و الا هیچ ارزشی نداره.-کتابهای تاریخ طراحی صنعتی و روشهای تولید رو یه نگاهی بندازین بد نیست .البته اونایی که میخوان حتمن تا چهار سال آینده مهندس شن.

کنکو هنر کنکورهنر آزمون عملراحی صنعتی آرت اگزم www.artexam.ir

2-      نوع دوم سئوال ها ، توانمندی شما در ایده پردازی و ارائه بصری ایده هاست.برای این کار شما مهندسین آینده باید نکاتی رو که در ادامه آوردم ،خوب بلد باشین.1- پرسپکتیو رو یاد بگیرین و همینطور رسم سه نما از حجم .2- با استفاده از احجام اصلی (کره،هرم و مکعب و استوانه) و ترکیب آنها حجم های جدیدی بسازید .اونها رو به هم اضافه و از هم کم کنید3- سعی کنید طراحی محصولات رو یاد بگیرید و همینطور برش آنها رو تمرین کنید مثلن برشی از یک خودنویس .یعنی بتونید دل و روده ی اون محصول بخت برگشته رو خیلی خوب به تصویر بکشید .4-و اما دوستان، اجرا، اجرا و اجرا که خیلی مهمه باید خیلی تمیز باشه بعد از اتود خطی با مداد گروه سخت(اچ 3) سایه ها رو با استفاده از ماژیک هایی موسوم به "اسکچ" مارک تاچ (کجاست مدیر این شرکت که بیاد یه پولی به ما بده!) یا هر مارک دیگه ای بزنید و در آخر با خودکار مشکی خوب(چون خیلی مهمه) یا روان نویس(البته خیلی توصیه نمیشه) خطوط رو اضافه کنید. سعی کنید از ارزش خطی استفاده کنید.به جایگیری طرح در فضایی که باید کار کنید اهمیت بدین.یه هو نصف کارتون بیرون کار نمونه با خودتون بیارین خونه! دوستان تهرانی میتونن ماژیک های نامبرده رو از خیابون انقلاب یا پاساژ روبروی دانشکده کاربردی دانشگاه هنر در چهار راه ولیعصر(عج) تهیه کنن. مشهدیها از کوچه شاهین فر و شیروانیها هم دنبالش نگردن و برن از مشهد بخرن. نکته ی دیگه ای که گفتنش ضرری نداره اینکه چون محصولات برای زندگی ما آدمها طراحی شده شما عزیزان باید به نسبت و اندازه ی انسان و محصول تولید شده هم توجه داشته باشین مثلن بتونید حدود اندازه ی یک ایستگاه اتوبوس رو بدونید یا کوپه ی قطار و....  

نظرات (۴)

مرسی از توضیحاتتون از خیلی سایت های دیگه بیشتر کمک کردید:)

پاسخ:
موفق باشین 
سلام خسته نباشید من ریاضی فیزیک هستم میخوام امسال کنکور بدم و میخوام بیشتر برای کنکور هنر و طراحی صنعتی وقت بزارم این سوالات و خیلی هاش و هوایی میتونم جواب بدم ولی ان سوالات ک فاصله خطوط در عابر پیاده و شبیه این چ قدره و نمیدونم الان شما یک کتاب معرفی کردین تاریخ طراحی صنعتی و روش های تولید هین کتاب کافیه؟؟؟؟ 
سلام خسته نباشید من ریاضی فیزیک هستم میخوام امسال کنکور بدم و میخوام بیشتر برای کنکور هنر و طراحی صنعتی وقت بزارم این سوالات و خیلی هاش و هوایی میتونم جواب بدم ولی ان سوالات ک فاصله خطوط در عابر پیاده و شبیه این چ قدره و نمیدونم الان شما یک کتاب معرفی کردین تاریخ طراحی صنعتی و روش های تولید هین کتاب کافیه؟؟؟؟ 
مرسی از مطالبتون خیلی کمک کرد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">