دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با ارائه مشاوره و برنامه ریزی

تصویر ثابت

اسلاید شو

دکتر رضایی ارائه دهنده منابع تضمینی کنکور سراسری، ارشد و دکتری هنر
گروه تالیفی دکتر رضایی (انتشارات هنگام هنر)، متشکل از برگزیدگان و فارغ التحصیلان رشته های هنری است. هر کدام از مولفان و مدرسان این گروه، خود از نفرات تک رقمی سالهای گذشته بوده و سالها در زمینه کنکور هنر سابقه تألیف و تدریس دارند. نتیجه این تخصص گرایی بیشترین رتبه تک رقمی در بین تمامی رشته های هنری از جمله سینما، ادبیات نمایشی، بازیگری، کارگردانی، رادیو، گرافیک، نقاشی، پژوهش هنر، هنر اسلامی، طراحی پارچه و لباس و ... است.

برخی از
مولفین و مدرسین ما عبارتند از:
دکتر مهدی رضایی؛ مدرس کنکور دکتری هنر و ناظر گروه تألیف و تدریس
مولف بیش از 40 مقاله از سال 1382 تا کنون و 6 کتاب علمی در حوزه اسطوره،هنر ایران، داستان و مولف کتب کنکوری
دکتر نسرین صدقیان، مدرس دانشگاه و مولف کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی
دکتر مولازاده مولف کتب پارچه شناسی و اصول طراحی پارچه و لباس
رضا عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه و مولف کتاب درک عمومی هنر
مریم افسری مولف معروفترین کتاب خواص مواد
نعیم سروش: کارشناس ارشد کارگردانی
سام ایزدی: دانشجوی دکتری تاتر و مدرس دانشگاه و مولف کتب دکتری تئاتر و ارشد کارگردانی
ویدا عابدی طامه: کارشناس ارشد طراحی لباس و مولف کتب تاریخ پارچه، پارچه شناسی، تاریخ پوشاک اروپا، پارچه شناسی برای فشن
سیدمحمود جلالیه، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد انیمیشن و مدرس آزمون عملی انیمیشن
هانیه باب الحوائجی کارشناس ارشد گرافیک و مدرس آزمون عملی گرافیک
مریم بهروان و مریم حبیبی مولفین کتاب خلاقیت نمایشی
محمدحسن نیکدل کارشناس ارشد موسیقی دانشگاه هنر و مولف کتاب خلاقیت موسیقی
علی اکبر رنجبر: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر مولف کتاب مبانی نظری سینما
وحید رجبی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه تهران و دکتری هنر. مولف کتاب بررسی و نقد آثار سینمایی
نیما آقاخانی رتبه ۱ ادبیات نمایشی سال ۹۸ و مدرس کلاس آزمون عملی نمایشنامه نویسی
پدرام رستمی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه هنر و مولف کتاب کارشناسی ارشد سینما و ادبیات نمایشی
ندا لاهوتی: کارشناس ارشد دانشگاه هنر و مولف کتاب نقد هنری و ادبی

و ...
کانال تلگرامی ما
honarkonkur@

mehdirezaei.art آی دی اینستاگرام ما

تلفن مشاوره

۰۲۱۶۶۴۷۹۴۲۸

09109999644

پیوندها
بسته های آموزشی
پیوندهای روزانه

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ‌، محل‌ رفع نقص کارت و برگزاری‌ آزمون‌ ورودی دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ 1398 و همچنین‌ بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور 

ضمن‌ آرزوی‌ موفقیت‌ برای‌ داوطلبانی که در آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال 1398 و همچنین‌ بیست و چهارمین دوره‌ المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور ثبت‌نام‌ نموده‌اند، بدین‌وسیله‌ توجه‌ آنها را به‌ موارد ذیل‌ معطوف‌ می‌دارد.

الف‌- برگزاری آزمون و پرینت کارت شرکت در آزمون

این آزمون در نوبت صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 23 خرداد و نوبت صبح جمعه مورخ 24خرداد‌ماه سال 1398 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه نمایند. شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان به شرح جدول شماره 1 می‌باشد.

لازم به توضیح است کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه 98/03/20 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان بایستی شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

تبصره: آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 63 کدرشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند.

1- آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و ‌‌1360 (مجموعه موسیقی‌) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان‌ هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

2- محل برگزاری آزمون برای 8 کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی 1149‌،‌1147، 1150‌، 1154، 1155، 1157 ،1158 و‌ 1159 که ثبت‌نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می‌نمایند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخهای پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان صادر نشده است.

ب‌- المپیاد علمی دانشجویی

نظر به اینکه همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398، اولین مرحله آزمون بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی (کد 1101)، مجموعه علوم جغرافیایی (کد 1102)، علوم اقتصادی (کد 1105)، مجموعه الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآنی (کد1111)، مجموعه علوم تربیتی (کد 1117)، مجموعه حقوق (کد 1126)، مجموعه روانشناسی (کد 1133) ، علوم زمین (کد 1201)، شیمی (کد1203)، مجموعه فیزیک (کد 1204)، مجموعه زیست­شناسی سلولی ملکولی (کد 1206)، آمار (کد 1207)، مجموعه ریاضی (کد1208)، زیست­شناسی گیاهی (کد 1213)، زیست­شناسی جانوری (کد 1214)، مجموعه مهندسی برق (کد 1251)، مجموعه مهندسی شیمی (کد 1257)، مهندسی صنایع (کد1259)، مجموعه مهندسی عمران (کد 1264)، مجموعه مهندسی مکانیک (کد 1267)، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی (کد 1272)، مهندسی کامپیوتر (کد 1277)، مجموعه زراعت و اصلاح نباتات (کد 1303) و طراحی صنعتی (کد1362) برگزار می‌گردد، لذا آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت نمایند. داوطلبان فوق­الذکر باید همزمان با سایر داوطلبان کدرشته­های مربوط از تاریخ 98/03/20 به سایت اینترنتی سازمان مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

ج-کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون

داوطلبان درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

1- چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون با زبان‌ خارجی‌ وی‌ که در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحانی)، مغایرت‌ دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده
می‌شود، ضروری است از روز سه ­شنبه 98/03/21 لغایت روز چهارشنبه 98/03/22 از ساعت 8:30 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائید. (آدرس حوزه‌های رفع نقص درجدول شماره 2 این اطلاعیه آمده است).

2- در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍« مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ 98/03/24 منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

3- داوطلبان شرکت‌کننده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در این خصوص طبق اعلام این سازمان اقدام نمایند.

د- سهمیه رزمندگان و ایثارگران

1- در کارت شرکت در آزمون هر داوطلب در مقابل سهمیه‌ ثبت‌نامی‌ آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته است عیناً همان عنوان سهمیه انتخابی قید شده است.

2- آن‌دسته از داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک (1) آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، رزمنده درج نشده است.

3- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های ایثارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سهمیه رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا تاریخ 24/3/98 منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این پایگاه نسبت به اصلاح و ویرایش سهمیه خود اقدام نمایند. تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنان اعمال گردد. ضمناً تأکید می­گردد داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته است، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداکثر تا تاریخ 98/03/27 به ارگانهای ذیربط نیز مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می گردد. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

ه‍- معدل

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است.

تبصره ‌1- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 97/10/01 (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ‌2- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ 97/10/01) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ 97/11/30 فارغ‌التحصیل گردیده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 98/06/31 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ 97/11/30 را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج نموده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

تبصره 4- فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون آنها یکسان باشد.

تبصره 5- دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا تاریخ 98/06/31 فارغ­التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانیده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ‌97/11/30 با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره 2 فوق یکسان باشد.

و- تذکرات مهم

1- شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت 7:30 (هفت و سی) و بعدازظهر از ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) می‌باشد. درب حوزه‌های امتحانی صبح­ها راس ساعت 7:00 (هفت صبح) و بعدازظهر راس ساعت 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

2-برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه، منحصراً از مداد سیاه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.

3- داوطلبان لازم است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان خواهند داد لوازم مورد نیاز از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاکن، مداد تراش و سنجاق را به همراه داشته باشند و از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند ساک‌ دستی‌، کیف‌ دستی‌، پیجر، تلفن‌ همراه، انگشتر هوشمند، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند،جزوه،‌ کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و هم‌چنین وسایل‌ شخصی‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ اکیداًخودداری‌ شود. بدیهی‌ است‌ که‌ به‌ همراه ‌داشتن‌ هر کدام‌ از وسایل‌ مندرج‌ در این‌ بند به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقی‌ و با داوطلبان‌ ذیربط برابر آیین‌ نامه‌ تقلب‌ و تخلف‌ رفتار خواهد شد.

4- نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به کلیه داوطلبان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگوئی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

5- پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در دهه دوم تیر ماه سال 1398 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

6- داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد براساس دستورالعمل‌هائی که متعاقباً اعلام می‌گردد، نسبت به انتخاب کدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود از کدرشته امتحانی یا کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام نمایند. اطلاعیه این سازمان در مورد نتایج اولیه آزمون، مشاهده کارنامه و نحوه انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز می‌گردند، در نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) منتشر و همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نیز قرار داده خواهد شد.

7- داوطلبانی که موفق به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد برای پیگیری موضوع در زمانهای اعلام شده به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره 2) مراجعه نمایند.

8- با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 98/01/24 شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته­های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364منحصراً برای داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد. به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل­های دوره­های غیرروزانه (شبانه\غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج ­کنند و یا برای انتخاب رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام ­نمایند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاک پذیرش در رشته محلهای دوره­های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمونهای عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب­ها خواهد بود.

قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده 5- تخلفات وجرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

2- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10/000/000) تا یک میلیارد (1/000/000/000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده 8 – ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده 10- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده 11- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.

ماده 12- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) می‌باشد.

تبصره- در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ضمناً به اطلاع‌ می‌رساند که واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات از این تاریخ همه روزه لغایت 98/03/23 از ساعت 8:00 الی 12:30 و از ساعت 13:30 الی 17:00 به جزء ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات می‌باشد. لذا داوطلبان گرامی می‌توانند به منظور پاسخگویی به سوالات خود با شماره تلفن 42163 - 021 تماس حاصل فرمایند.

 

دریافت فایل مربوط به فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی و جداول شماره 1 و 2: با فرمت PDF

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">