دکتر رضایی؛منابع کنکور کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هنر

منابع کنکور هنر با بالاترین آمار قبولی
دکتر رضایی؛منابع کنکور کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هنر
گروه تالیفی دکتر رضایی(انتشارات هنگام هنر)، متشکل از برگزیدگان و فارغ التحصیلان رشته های هنری است. هر کدام از مولفان و مدرسان این گروه، خود از نفرات تک رقمی سالهای گذشته بوده و سالها در زمینه کنکور هنر سابقه تألیف و تدریس دارند. نتیجه این تخصص گرایی بیشترین رتبه تک رقمی در بین تمامی رشته های هنری از جمله سینما، ادبیات نمایشی، بازیگری، کارگردانی، رادیو، گرافیک، نقاشی، پژوهش هنر، هنر اسلامی، طراحی پارچه و لباس و ... است.

ویژگی بارز منابع ما، امکان مشاوره رایگان با مولفین کتب بعد از تهیه بسته های آموزشی است. مولفین و مدرسین ما هم در زمینه تئوری و هم در زمینه عملی اعم از بازیگری، فیلمسازی، طراحی، و ... فعالیت دارند.

دکتر مهدی رضایی؛ مدرس کنکور دکتری هنر و ناظر گروه تألیف و تدریس
مولف بیش از 40 مقاله از سال 1382 تا کنون و 6 کتاب علمی در حوزه اسطوره،هنر ایران، داستان و مولف کتب و جزوات کنکوری
دکتر نسا جودی؛ مولف کتب تاریخ هنر ایران، هنر و تمدن اسلامی، دانستنی های هنری، فرهنگ هنر و ادبیات ایران و جهان
استاد معین محبعلیان؛ مدرس تافل و زبان عمومی و تخصصی کنکور هنر


سام ایزدی: کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر و مولف کتب دکتری تئاتر و ارشد کارگردانی
علی اکبر رنجبر: رتبه دو کنکور ارشد 96 و مولف کتاب مبانی نظری سینما و بررسی و نقد آثار سینمایی و مدرس کلاسهای حضوری
وحید رجبی: کارشناس ارشد سینمای دانشگاه تهران و دانشجوی دکتری هنر. مولف کتاب بررسی و نقد آثار سینمایی
اسماعیل سلیمی؛ مولف کتاب هنرهای دستی و سیر تحول آن
ندا لاهوتی: کارشناس ارشد دانشگاه هنر و مولف کتاب نقد هنری و ادبی
عسگر سوری؛ کارشناسی ارشد موسیقی دانشگاه تهران. مولف کتاب مبانی نظری موسیقی ایرانی


و ...


کانال تلگرامی ما
honarkonkur@

mehdirezaei.art آی دی اینستاگرام ما

تلفن مشاوره
66564890
66120762
09109999644

پیوندها
بسته های آموزشی
پیوندهای روزانه

پاسخنامه سئوالات درس مبانی نظری عکاسی بر اساس کتاب مبانی نظری عکاسی تالیف فاطمه دانش، انتشارات هنگام هنر

این کتاب 70 درصد سئوالات کنکور درس مبانی نظری عکاسی را پوشش داده است در حالیکه تا کنون در چندسال اخیر کسی نتوانسته به این درس 70 درصد پاسخ دهد. 

پاسخ سوال 81 :گزینه 4 – رود چنکو

 الکساندر رودچنکو (1956-1891) را می توان یکی از بهترین و با استعدادترین هنرمندان روسیه قرن بیستم نامید . تجربه های فراوان وی در نقاشی، طراحی ، مجسمه سازی، عکاسی و فیلم گرفته تا طراحی دکوراسیون و مبلمان متنوع است .کارهای وی به نوعی نشانگر انقلاب هنری است که در جامعه هنری روسیه مدرن قرن بیستم به وقوع پیوست .ص 310 در همین دوران رودچنکو به مرور به سمت عکاسی ، فوتومونتاژ و فیلمسازی روی آورد.ص 311

سوال 82    گزینه 4 ناتورالیسم

 

سوال 83 گزینه 2 پرینس برای بازعکاسی از آثار جیم کرانتز معروف شد. مایک بیدلو هم به سبب بازتولید دقیق آثار پابلو پیکاسو و جکسون پولاک و دیگران شهرت یافت. شاید اولین هنرمندی که بر ازآن‌خودسازی تمرکز کرد الین اسرتوانت بود که آثار معاصرانش من‌جمله دوشان و وارهول را تصاحب کرد. هرچند اصطلاح «هنر ازآن خودسازی» برای اشاره به ص 326

اما ارتباط نزدیکی هم به آثار لوین و دیگرانی که آثار هنری موجود را بازتولید می‌‍کردند پیدا کرد.
با توجه به تمایزی که گودمن میان هنر تک‌امضایی و چندامضایی قایل شده بود

سوال 84گزینه 3، اگر کپی «همسر کشاورز مستاجر آلابامایی» اثر واکر اوانز از روی ص 326

سوال 85 گزینه 1 آرنولد نیومن عکسهای پرتره او شامل بسیاری از برجسته ترین و با نفوذ ترین چهره های پس از دوران جنگ جهانی دوم هستند. پرتره های نیومن ماهرانه و پیچیده هستند. اگر چه در نگاه اول به راحتی درک می شوند، اما وقتی دقیق شوید، آنها مخاطب را درگیر عریان سازی انفجار و اکتشاف شخصیتی خویش می کنند. آرنولد نیومن را پدر عکاسی پرتره محیطی می‌نامند ص351
کار او مصداق عبارت “پرتره های زیست محیطی ” بود، موضوع توسط آنچه که فرد به واسطه آن مشهور شده، احاطه گردیده، تنها چیزی که اهمیت دارد ص 349

سوال 87 گزینه 2    --- رساله فن عکاسی که توسط آنتوان خان (1295 ق) برای مظفرالدین شاه به هنگام ولیعهدی او در تبریز ترجمه شده و نسخه اش در کتابخانه ملی موجود است.
ظاهراً آنتوان خان رساله ای در فن عکاسی در سال 1295ق برای مظفرالدین شاه تألیف کرد که در آن وقت در تبریز عکاسی می کرد.  ص 397 برای بار دوم تکرار شده

سوال88گزینه 4 اِوا آرنولد (Eve Arnold) اگرچه مشهورترین عکس های اِوا آرنولد پرتره هایی است که از مریلین مونرو، هنرپیشه معروف هالیوود ثبت کرده، اما کار او فراتر از عکاسی از اشخاص معروف و ثروتمند است. در حقیقت، قسمت زیادی از آثار او به عکاسی از مردم جوامع سراسر دنیا از جمله سربازهای آسیب دیده، کارگران مهاجر، معترضان حقوق شهروندی وجنبش افریقایی ها و .… اختصاص دارد. فراتر از این ها، وی نامدارترین عکاس در زمینه خلق پرتره هایی با نور طبیعی است.ص 283

سوال 91 گزینه 4 فوکتی معلم علوم و مهندسی که سرپرست خط تلگرف تبریز به تهران بود روش کلودیون را بلافاصله پس از کشف آن در اروپا به ایران آورد.محدودیت های فنی عکسبرداری باعث رونق عکسبرداری از بناها و عمارات شد سرهنگ ایتالیایی لوئیچی پشه آلبومی از جالب ترین آثار تاریخی ایران تهیه کرد که تا آن زمان کسی از آنها عکسبرداری نکرده بود اعزام محصلان دارالفنون به اروپا بحث گسترش عکاسی در ایران شد. ص 399

سوال 92گزینه 1. «روبر دماشی» از برجسته‌ترین عکاسانی بود که از تکنیک گام بیکرومات، چاپ های قابل توجهی ارائه می نمود. در آن زمان چاپ های خوب به‌قدری مورد تمجید واقع می‌شد که بسیاری از عکاسان، نگاتیو را به عنوان زیربنا و طرح اولیه یک نقاشی رنگ و روغن حفظ می‌کردند و فقط هنگامی به اثر خلاق و حقیقی خود می نگریستند که آن را روی کاغذ چاپ کرده باشند. دخل و تصرف در عکس‌ها عملی بدهی در عکاسی پیکتوریال به شمار می رفت. ص 45

سوال 93 گزینه 2آنی لیبویتز: که در سوال به غلط اتکینز امده او تصاویر بسیار مشهوری روی مجلات معروف و معتبر دنیا به چاپ رسانده و از ورزشکاران، ستارگان هالیوودی و شخصیت‌های سیاسی برجسته و نوابغ علمی و حتی مناظر طبیعی عکاسی کرده است ص 280

 

سوال 95 گزینه 3برنیس آبوت آرشیو این عکاس خیابانی نزد شخصی به نام آندره کالمو باقی ماند؛ کسی که دوهزار عکس از او را بی‌درنگ به بهای کمی ‌به فروش رساند. در نتیجه، آبوت تصمیم گرفت، باقی عکس‌ها را بخرد. در پاییز 1928، او رسیدی از هزاروپانصد نگاتیو شیشه ای و در حدود هشت هزار عکس را دریافت کرد و سال بعد، زمانی که به نیویورک باز می‌گشت، آن آرشیو را با خود برد. چهل سال بعد موزة هنرهای مدرن (MOMA)، این آرشیو را خریداری کرد؛ و بدین ترتیب آثار اوژن آتژه ، یکی از بزرگ‌ترین عکاسان تاریخ، نجات یافت.ص322

سوال 97 گزینه 4 در سال 1931 به ساحل عاج در افریقا که مستعمره فرانسه بود رفت. طی بیماری شدیدی که در آنجا به آن دچار شد تا سرحد مرگ رفت ولی بطور معجزه آسایی نجات یافت. در اواخر همان سال به فرانسه بازگشت. پس از آن تحت تاثیر یکی از عکس های یک عکاس خبری مجارستانی به نام مارتین مونکاسی (Martin Munkacsi) نقاشی را رها کرد و بطور جدی به عکاسی مشغول شد.ص 294

سوال 99 گزینه 3 پاسخ سنجش2 غلط است

مارگارت بورک وایت (Margaret Bourke-White) ، عکاس فتوژورنالیست پیشگام و یکی از اولین زنان عکاس مجله Life بود. وی به دلیل شجاعتی که در عرصه عکاسی داشت، به شهرت رسید. بورک وایت از عکاسان ثبت کننده لحظات جنگ جهانی دوم بود. همچنین او آخرین پرتره “گاندی” را قبل از کشته شدن وی به ثبت رساند       پرتره گاندی، مارگارت بورک وایت.                                    

 مارگارت عکاسی آمریکایی است که بسیاری از “نخستین” ها را در دنیای عکاسی رقم زده!

 نخستین زن عکاسی است که در سن 25 سالگی برای مجله فورچون عکاسی کرده‌است.نخستین زن عکاسی است که عکسش روی جلد مجله فورچون چاپ شده‌است.عکس‌های او طیفی از مستندنگاری بحران اقتصادی در زندگی روستاییان آمریکایی تا ارتش شوروی در طول جنگ‌جهانی را شامل می‌شود. ماگارت کار موفقیت آمیزش را به‌عنوان فتوژورنالیست پس از جنگ هم ادامه داد و درگیری هند و پاکستان را مستند کرد.ص 282

سوال 100 گزینه 4 من ری

او درسال 1915 به واسطه آلفرد استیگلیتز با مارسل دوشان آشنا شد و بی درنگ به ایده های او واکنش نشان داد ویکی کوشاترین اعضا گروه آوانگارد نیویورک درسال های جنگ شد.سپس از نقاشی به عکاسی گروید.در1917 با دوشان وپیکابیا جنبش دادای نیویورک را بنیان نهاد وآفریدن اشیاء پیش آفریده که خود آنها را کارهای هنری می خواند آغاز نهاد.

  این کارها از هم چسپانی اشیا صنعتی ساخته می شدند.یکی از شناخته ترین اشیاء او«هدیه» است که اتوی زغالی است که برکف آن یک ردیف میخ چسپانده شده وهمچون حمله ای به هنر کلاسیک شناخته می شود.

 

   من ری در 1921 ساکن پاریس شد وبه محافل دادا و سورئالیستی هنرمندان و نویسندگان پاریس پیوست ص 284

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">